Aplikasi iPad, iPhone dan iPod matematik untuk kanak-kanak

Belajar Matematik. Um?? Mungkin agak sukar untuk kita mengajak anak - anak kita untuk belajar matematik. Terima kasih kepada aplikasi - aplikasi matematik khas untuk kanak - kanak yang menjadikan nombor - nombor (matematik) tidak membosankan (sekurang-kurangnya tidak). Aplikasi - aplikasi yang dibangunkan khas untuk iPad, iPhone, iPod. Mari kita selidiki bersama - sama. Ada 5 aplikasi yang disusun menurut turutan mengenal nombor hingga ke operasi tambah, tolak, darab dan bahagi.
Kids Academy 123 Tracing
Math Farm
Math Bingo
Dinosaur Park Math
Mathmateer
Kids Academy 123 adalah aplikasi untuk jadi anak-anak kecil mengenal apa itu matematik. Paling penting adalah mereka perlu mengenal dan faham setiap nombor - nombor bermula dari 1 hingga 10. 
Aplikasi ini mengajarkan anak-anak bagaimana untuk melakar setiap nombor. Ibubapa boleh dan mudah mengetahui kemajuan anak - anak mereka  kerana ia dilengkapi grafik yang berwarna - warni dan Parent. Melacak adalah cara yang bagus untuk familiarise anak-anak dengan nombor.
Harga bagi aplikasi yang satu ini adalah $3.92 usd sahaja. Murah?

Apabila anak anda telah menguasai cara melukis nombor, dan dapat mengenali apa yang nombor yang dimaksudkan, mereka akan bersedia untuk memulakan pembelajaran jumlah wang yang asas.
Math Farm memerlukan pemain untuk menambah sejumlah wang untuk jawapan yang betul. Setiap kali kanak-kanak itu mendapat jumlah yang betul, bahagian lain haiwan halaman pertanian akan muncul. Kemenangan akan tercapai apabila anak - anak anda dapat menyiapkan keseluruhan haiwan. Terdapat dua peringkat untuk Math Farm: beginner and intermediate.
Math Bingo adalah satu permainan matematik yang hebat untuk kanak-kanak. Bergantung kepada tahap kesusahan yang anak anda pilih, applikasi ini  akan meminta anak-anak untuk merumuskan satu siri wang, jawapan kepada yang sama dengan kad bingo mereka.
Bermain permainan dan memenangi Bingo Bugs bermakna kanak-kanak boleh bermain Bug Bingo Bungee - yang mengingatkan pinball - dengan tujuan untuk mengalahkan skor yang tinggi.

Dinosaur Park Math adalah cara yang menyeronokkan untuk kanak-kanak untuk belajar penambahan dan penolakan dari 0 hingga 20. Kanak-kanak perlu menjawab jumlah wang yang betul untuk mendapat pahat di batu-batu yang menyembunyikan fosil dinosaur di dalam mereka.
Kanak-kanak boleh belajar fakta dinosaur manakala mereka belajar matematik. Terdapat versi percuma, jadi anda boleh mencubanya dan membuat keputusan sama ada anak-anak anda akan menikmati ia sebelum membeli versi yang berbayar.

Satu lagi ruang bertemakan permainan matematik yang menyeronokkan adalah Mathmateer, di mana kanak-kanak boleh membina dan menyesuaikan roket mereka sendiri menggunakan wang mereka telah diperolehi semasa melambung tinggi melalui ruang. Terdapat 56 permainan yang berbeza dari segi pengiraan untuk pembahagian dan pendaraban, agar kanak-kanak daripada semua peringkat umur boleh menikmati bermain. 

Cabaran terbesar
Walaupun kemajuan teknologi yang semakin pesat, ibubapa sendiri harus memainkan peranan yang amat penting dalam melatih dan mengajar anak - anak. Keberbantungan 100 peratus kepada aplikasi iPad, iPhone dan iPod matematik untuk kanak-kanak hanya akan mendatangkan mudarat kepada anak - anak terutama dari segi tingkah laku mereka setelah dewasa. Apapun, semuanya di tangan anda.
Powered by Blogger.