Nombor Dua Dalam WhatsApp

Free SMS.. WhatsApp adalah  aplikasi pesanan mudah alih yang membolehkan anda bertukar-tukar mesej tanpa perlu membayar untuk SMS. WhatsApp Messenger. Berita baik daripada aplikasi ini adalah ia boleh digunakan dalam telefon pintar iPhone, BlackBerry, Android, Windows dan Nokia dan ya mereka boleh menghantar SMS antara satu sama lain!


Selain pengguna WhatsApp mesej asas boleh membuat kumpulan, menghantar satu sama lain tanpa had termasuklah imej, video dan audio. Bestkan?

Nombor Dua Dalam WhatsApp
Nombor dua memainkan peranan yang amat penting bagi pengasas WhatsApp ini. Ramai mengetahui sistem penghantaran dan penerimaan WhatsApp SMS adalah menggunakan simbol tanda dua (double tick) bagi memberitahu si penghantar dan si penerima SMS tersebut.

math2ever

Tanda satu yang berwarna kelabu bermakna mesej telah berjaya dihantar manakala tanda dua berwarna kelabu menunjukkan ia telah berjaya diserahkan. Apabila tanda dua itu bertukar warna ke biru biru bermakna mesej itu telah dibaca. Perubahan ini akan memberi kesan semua versi aplikasi yang digunakan pada iOS Apple iPhone, sistem operasi Android, dan juga telefon Windows, Nokia dan BlackBerrys. Tinjauan di kalangan pengguna, didapati ramai yang ia memuji tetapi ramai juga yang tidak berpuas hati dengan ciri-ciri baru ini. Anda??
Powered by Blogger.