Datuk Matematik

Datuk Jackie Chan. Itulah gelaran terbaru yang diberikan kepada Jackie Chan sempena Hari Wilayah Persekutuan baru - baru ini. Beliau adalah 71 penerima yang akan dianugerahkan Panglima Mahkota Wilayah, membawa gelaran Datuk. Yang di-Pertuan Agong Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah akan memberi anugerah dan pingat di Istana Negara hari ini.


Mengetuai senarai penerima adalah Peguam Negara Tan Sri Gani Patail dan Bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Zulhasnan Rafique, yang akan dianugerahkan Seri Utama Mahkota Wilayah (SUMW) yang mengandungi anugerah gelaran 'Datuk Seri Utama'. Selain Jackie Chan, antara artis luar negara yang pernah menerima gelaran datuk adalah Shah Rukh Khan dan Rossa.

Antara artis luar negara yang pernah menerima gelaran datuk adalah Shah Rukh Khan dan Rossa.
Datuk berumur ingin belajar ambil PhD
Menurut youtube, ada orang datuk yang berumur 100 tahun ingin belajar semula. Beliau berhasrat untuk terus belajar dan menyambung pelajaran hingga ke peringkat PhD. Hebat kan Datuk ini?


Umur dan belajar Matematik
Untuk menjadi orang yang pandai dalam apa jua bidang, umur bukanlah penghalang. Datuk yang sudah berumur pun boleh. Hehe.
Powered by Blogger.