Page Matematik dalam Facebook

Pada 27 Januari 2015, laman web sosial facebook sekali lagi mendapat gangguan dari segi akses. Gangguan 50 minit ini adalah disebabkan oleh para jurutera Facebook cuba untuk mengubah sesuatu dalam sistemnya dan bukannya disebabkan oleh serangan siber seperti yang dilaporkan secara meluas dan berlaku kepada laman web MAS.
'Awal hari ini ramai orang mempunyai masalah mengakses Facebook dan Instagram. Ini bukan hasil daripada serangan pihak ketiga tetapi sebaliknya berlaku selepas kami memperkenalkan perubahan yang menjejaskan sistem konfigurasi kami. Kami berusaha membaiki keadaan dengan cepat untuk memperbaiki masalah tersebut,  dan perkhidmatan kembali baik untuk digunakan oleh semua orang. '
Gangguan yang melanda facebook  turut memberi kesan kepada Instagram dan banyak lagi sistem yang bergantung kepada Facebook untuk "login".

math2ever

Namun perkara ini bukanlah perkara baru kepada facebook kerana sudah beberapa kali facebook mengalami perkara yang sama. Contohnya adalah :
27 Januari 2015
1 Ogos 2014
19 Jun 2014
21 Oktober 2013
24 September 2010
31 Julai 2007

Page Matematik dalam Facebook
Kewujudan page matematik dalam facebook adalah meningkat dengan drastik kerana ramai para guru dan pensyarah (dan orang biasa) ingin berkongsi pengetahuan mengenai matematik. Antara:

1: https://www.facebook.com/maths.everyday
2: https://www.facebook.com/math.tricks
3: https://www.facebook.com/mathematics.puzzles
8: https://www.facebook.com/math2ever
Powered by Blogger.